söndag 26 april 2015

Hej på omvärlden!



Nu går det utav bara farten. Jag är så inne i skolan och det känns som att kilona rasar. Det är egentligen ungefär samma takt jag hållt ett tag nu (bortsett från några mindre platåer), det vill säga 2 kg per månad. Så det här året har jag tappat nästan 8 kg. Nu börjar jag fundera lite i hur det kommer bli. Om jag håller en stadig takt neråt, när kommer det stagnera? Är det stadigt neråt och sen tvärstopp? Jag tror jag ska slänga ut frågan på fb-gruppen bara för att få höra hur det varit för andra.. 

67,9 visade vågen imorse. Det är så fjuttigt lite! Mitt mål med 30-35 kg är ju väldigt flytande måste jag medge. Annars så är jag i "mål" om 6,2 kg. Tre månader till med den här nuvarande takten. På bilden har jag min gamla Didrikssonjacka i strl 38. Byxorna är från Kappahl (deras jeans-leggings är grymt sköna, och billiga!!) och även de är i strl 38. Det känns vansinne och galet att kläder är för stora?! Det har jag aldrig i hela mitt liv av råkat ut för tidigare. Stora kläder? Behöva mindre storlekar? 

Den här viktresan har pågått lila länge som hösten/vintern varat. Nu när jag börjar landa lite mer mentalt i mitt nya jag har våren kommit med dunder och brak. Finner inte ord för hur tacksam jag är!!  






2 kommentarer:

  1. Heeeej!!

    Jösses vad liiiten du är, du är jättefin :) Hur känns det att kunna ha kläder i storlek 38?? Det måste kännas magiskt! :)

    Jag har också börjat fundera på hur det ska plana ut med vikten. Jag har nu gått ner 42,6 kg!! Idag visade vågen på 89,8 kr! Grymt stolt! Mitt mål är först och främst 80 kg, men för att enligt BMI klassas som "normalviktig" måste jag ner till 75 kg. Kommer jag "bara" till 80 så är jag jättenöjd över min resa.. Men precis som du skriver, hur gör kroppen för att stanna av sig själv? Det blir spännande att se. Det går lite saktare nu för min del men det är ju inget konstigt, snittar ca 3 kg/mån nu. Men det lär väl minska ytterligare allt eftersom! Men det gör inget :) Jag hoppas vara nere i 80 till 1-årsdagen i september, och det är nog inte orimligt att tro.

    Det var väldigt länge sen jag skrev, det är fullt upp på hemmafronten med allt möjligt :) Diverse byggen osv, och nu börjar ju utesäsongen med trädgårsskötsel m.m. Dessutom är jag och frugan gravida!!! (Det är inte jag utan frugan som rent kroppsligt är det) ;) Det är väääldigt tidigt fortfarande, vi går in i vecka 8 i helgen, med tvillingar dessutom!! Vi får hålla tummarna för att allt går vägen nu bara :) Vi har bara berättat för min pappa och en av mina bröder än så länge, och så får det förbli tills det är lite mer säkert eller vad man ska säga! Håll tummarna för oss :)

    Tiden bara springer iväg och sommaren närmar sig med stormsteg. Har ni några planer för sommaren? Vi har sen semester i år, v 30-33, har inte en aning om vad vi ska göra. Så lite som möjligt förmodligen ;) Slappa och ta det lugnt!

    Nä, nu blir det till att fira helg, trevlig valborg!! Ta det lugnt med eldandet :)

    SvaraRadera
  2. OOOOH MYYYY!!! :D :D :D :D :D GRATTIS!!! Jag hoppas verkligen det inte trasslat nåt på vägen, det var ju länge sen du skrev och jag har inte vart inne och läst. Har allt gått bra? Hur mår hon? Hur mår du? Shit alltså vilken rolig nyhet! :D

    Jaa det känns mysko på nåt sätt. Jag identifierar mig fortfarande med strl 42/44 när jag "tänker" på storlekar. Men när jag håller upp kläder i den storleken är de ju helt gigantiskt stora. Jag beställde ett par Lundhagsbrallor från XXL häromdagen. De kommer dock säkert vara åt helsike för små (tog strl 38).. Tänk om ALLA klädestillverkare utgick från en universal storlek?! Vad fiffigt det vore. Kappahl är ju stora i storlekarna medans Lindex är pyttesmå.

    Helt tokigt mycket som du tappat! Snart en hel liten människa! Har ansiktsformen förändrats mycket? Jag tycker det är mycket som "kommer fram" när vadderingen försvinner. Både kroppsform och ansiktsform. Och boobisarna! De har ändrat form helt och hållet! (Till det bättre, helt klart!)

    Appropå sommar så ska jag våga shorts för första gången i mitt liv. Det är ett enormt stort steg! Vi har semester 29-31 och två av veckorna ska vi upp till mina hemtrakter (Västerbottens län). Sen vill jag göra mindre äventyr på helgerna. Jag vet inte ännu hur det blir med jobb. Jag har ju mitt gamla jobb kvar, men jag ska ju ta examen nu och söker febrilt! I fredags lämnade jag in exjobbet! VILKEN UNDERBAR KÄNSLA! Snart får jag vända ett stort blad i mitt liv!

    Stort grattis igen, är jättejättejätteglad för eran skull! :D

    SvaraRadera