tisdag 24 mars 2015

Kämpa mot tröttheten!

Dags att skriva några rader.

Den här veckan har jag påbörjat den empiriska delen av examensarbete. Det innebär att sitta på ett kontor. Traska omkring lite, prata med folk. Sitta lite mer på kontoret. Idag har jag typ "glömt" att äta. Hungern är ju inte vad den var en gång i tiden. Vid lunchtid så blev jag bara trött istället för hungrig. Då hade jag ätit en smoothie till frukost och en banan till mellanmål. Bättring!! Det är många olika nya scenarion att ta in som magopererad student. Tentaperiod, lugna perioder, heldagar på skolan, heldagar hemma. Absolut ingen rutin på nånting!

Nåt helt fantastiskt roligt! Imorgon ska jag på min allra första intervju! Jag har försökt förbereda mig med tänkbara intervjufrågor, skrivit ut intyg, skaffat referens, funderat på lämplig outfit. Halv nio ska jag vara där och hoppas på att det ger utdelning.

Nåt nästan lika fantastiskt. Häromdagen (lördags) så visade vågen 69.9 när jag vägde mig. Jag tänkte att jag ställt mig snett eller nåt och var tvungen att väga mig två gånger till. Då visade den 70.1 båda gångerna. Sen dess har det legat runt 70.5. Men ändå.. Sååååå himla nära!

Nåt inte alls så fantastiskt. Jag är trött. Min lilla pojke vaknade klockan fyra imorse. Han tar sig friheter medans mamman håller på att vakna till. Han kilade ner för trappen, bröt sig igenom barngrinden och gick iväg och släppte ut katten???!!! Det ÄR svårt att bara studsa upp ur sängen men från och med nu låser jag ytterdörren.

Det var allt för nu. Jag måste sanera håret ikväll om jag ska se presentabel ut imorgon. Och dubbelinspektera vilka kläder jag ska ha på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar