tisdag 10 mars 2015

Idag, den 10:e mars!

Smaka på ordet. Minus 20 kg. 20 000 g. 200 hg. Idag visade vågen 71,7 kg vilket blir exakt 20 kg sedan operationen. Tjugo. jävla. kilo. Punkt. Hur tungt är inte det att lyfta? Inte konstigt att livet är lätt! Nu återstår bara ett mål mellan 75-70 kg, och det är att komma under. Snittet enligt appen är 0,74 kg per vecka. Det har klättrar neråt sen typ december. Vi får se vad som händer på ett halvår till. Förra veckan var det 6 månader sedan jag fick min lilla mage. Det är 11,7 kg kvar till min preliminära målvikt som är satt till 60 kg. Helt plötsligt känns 11,7 kg som en piss i havet! Men för min del är det helt okej om det tar ytterligare 6 månader att gå ner de sista kilona.

Semesterresan var helt underbar! Jag och min älskling hade fyra dagar helt för oss själva och verkligen stornjöt av att inte behöva bry oss om nåt. Mission completed med andra ord. Men vi var på spa, åt grymt god polsk mat, shoppade, var på zoo, strosade runt på stan, sov, åt lyxig hotellfrukost (hela hotellet var aplyxigt!) Jag hade min polar loop på mig hela tiden och under de dagar som vi var där gick vi nästan 3,7 mil. Det är ju iofs sanning med modifikation, men stegen motsvarar det. Det som var så fantastiskt med det hela var att jag orkade! Trots att vi hade gått långt till ett ställe orkade jag gå tillbaka. Det kändes så fjäderlätt att gå omkring.

Jag vägde 3 hg mer efter semester än när vi åkte, men sen vi kom hem i lördag har alltså vågen hoppat ner 0,5 kg jämfört med min tidigare lägsta vikt. Det är också en jäkligt trevlig grej. Att kunna ha semester utan att gå upp 4 kg. Jag försökte äta vettiga grejer. Middag blev oftast en förrätt av något slag. Till lunch åt jag sushi en dag (alternativet var sju andra olika snabbmatskoncept) och en annan dag friterad fisk. Den hårda friterade ytan gillade inte magen men det gick att peta bort. Frukosten var storslagen och det fanns nästan typ allt och lite till. Croissanter med nutella, ugnsbakade äpplen med lönnsirap t ex. Men jag tog oftast rökt fisk, äggröra, korv och färsk frukt. Det är så mycket lättare att välja bra med en liten mage helt enkelt.

Nu blev det ett långt inlägg men så kan det vara.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar