söndag 22 februari 2015

Ett mål uppfyllt!

Idag hände det, ny lägsta vikt. Den siffran är den lägsta i mitt vuxna liv. Nu är jag 2 hg under och har 9 hg kvar till mitt nästa mål: -20 kg. Det har varit en jäkligt seg platå under februari! Och det beror på? Det är så svårt att veta om det är en regelrätt platå eller om justeringar krävs. Jag har försökt bara låta det vara utan större förändringar med kosten. Det som känns som det "viktiga" nu är inte hur mycket eller lite jag tränar eller hur jag äter utan hur det påverkar mig, det vill säga hur jag mår. Och träningen alltså. Jag är där i max 40 minuter, två gånger i veckan men vilka resultat! Det börjar synas både här och där. Armar, axlar, rumpa, lår, mage! Min bakdel börjar få en putande form istället för att vara bara platt. Det är jättekul att sen och är det så att platån beror delvis på att fett omvandlas till muskler så är det ju bara bra. Det luriga är bara att inte veta. 

Det är lite mer än en vecka innan vi åker och därmed lär jag inte hinna nå under 70 tills dess men det är okej. Nytt mål: under 70 till min sons födelsedag den 30:e mars! 

2 kommentarer:

  1. Hallå i solskenet!!

    Äntligen börjar våren titta fram. Det har varit en väldigt mild vinter, blåsigt och ruskigt men inte så kallt. Men idag får man verkligen vårkänslor :D Solen skiner, fåglarna kvittrar och hade man tagit en promenad i skogen hade man garanterat sett nåt vårtecken!!

    Har ni varit iväg på resan än förresten, eller ni kanske rent av är iväg nu? Är så dålig på att komma ihåg saker ;) Om ni är iväg hoppas jag att ni har det supertrevligt!! Du måste berätta hur det gått med maten på resan, om det varit jobbigt att äta så ofta och hur du har ”löst” det.

    Läste att du ska gå på BAAAAAL!!!! Attans så roligt! Jag gick på min gymnasiebal men kände mig aldrig helt bekväm. Jag lät sy upp en fin klänning, men jag trivdes aldrig riktigt i den. Jag önskar jag hade fått göra om det nu i vuxen ålder!! Blir avundsjuuuk på dig :D

    Hur är det annars? Arbetet i skolan går framåt, skönt! Går det fortfarande bra med träningen? Har du nått ditt mål -20?

    Här händer mycket just nu. Vi har precis lagt en order hos Willab Garden på ett uterum, vi väntar på en orderbekräftelse med beräknad leveransvecka men den dröjer nog några dagar till. Vi hoppas på att vi får sakerna senast i slutet av mars. Har även kontaktat snickare som förhoppningsvis kommer och bygger ihop altanen under april. Du kan ana vad jag längtar!!!! Förra året byggde vi ett trädäck, men det är först i år som det blir helt färdigt med uterum och allt :D
    Nu när man vet att allt blir av så kände vi oss igår väldigt sugna på nya utemöbler/matgrupp. Det slutade med att vi impulsshoppade ett stort matbord med sex stolar för sisådär 8500 kr!! Hahaha.. Shopping när den är som bäst, eller vad säger man! Bäst av allt, fri leverans hem till huset!

    Nä nu blir det en vända ut i solen!! Ha det super!!

    SvaraRadera
  2. Goförmiddag! :)

    WIE! Älska våren! Det var så härligt att få komma hem. Nu har det börjat komma upp massa vårigt i trädgården, krokusar och påskliljor och annat grönt och fint. Ljuvligt! Det var inte nämnvärt vårigt i Polen. Halvkallt och blåsigt. En buske hade blivit lite grön men annars känns det mer vårigt här än där faktiskt!

    Det gick över förväntan med maten. Jag har inte skött mig till 100 % och ätit lite saker i brist på annat. Men jag har verkligen märkt av det här med att hungern inte är vad den brukar, trots ett lågt energiintag! Det var mer såhär "ja just de, vi borde äta nånting". Så det kanske blev 4-5 mål per dag plus lite skräp än 6 bra mål och massa vatten. Jag fikade inte nåt! Det brukar annars vara standard, att prova spännande bakverk på konditorier, men det enda sånt jag åt var en halv äppelpaj sista kvällen på restaurangen!

    Hihi du får arrangera en egen bal! Du och frugan! :) Det ska verkligen bli lite av en "revansch" för allt som varit och en väldigt fin punkt på skollivet. Lite svårt med klänning bara, de jag provar nu kanske inte passar då!?

    Träningen är på semester.. höhö. Nej men vi blev alla lite sjuka innan vi åkte och det är först idag jag känner mig riktigt pigg. Jag vill fara ut och springa igen men jag kommer nog inte ta mig till gymmet förrän tors-fre om det ens blir av den här veckan.

    Nej men jisses vad kul! Ett uterum är ju det bästa som finns! Så underbart att sitta där, både när det är fint och när det ösregnar ute. Vi har en öppen uteplats med tak och väggar åt två håll men vi har fnular på att glasa in hela skiten. Är det dyrt med uterum från W G? Visst är det typ moduluppbyggnad så det bara i princip monteras? Jag blir avis på DIG nu! :) Tänk när det är klart och när ni får inreda och ställa in alla fina möbler (antar att ni ska ha utemöblerna i uterummet?). Odlar du mycket? Eller, tycker du att trädgårdarbete är kul? Nä oj vilken skön sommar ni kommer ha.. Nu föreställer jag mig tidiga lördagsfrukostar i uterummet. Eller varma sommarkvällar med tända ljus och trevliga människor.

    Ha det kanoners! :)

    SvaraRadera